Dit is een protocol voor de klachtenbehandeling voor Kemeling & Dogs Training. Kemeling & Dogs Training is er als hondenschool bij gebaat haar diensten zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van haar klanten.
Daarom horen wij het graag van u als er iets niet naar wens verloopt. Ten eerste om de fout te kunnen herstellen, ten tweede omdat wij onze richtlijnen dan – zonodig – kunnen bijsturen om onze
dienstverlening voor de toekomst te verbeteren.
Definitie van een klacht
Een klacht is een uiting van ontevredenheid ten aanzien van een dienst van Kemeling & Dogs Training.
Algemene richtlijnen
-
Klachten worden geregistreerd en binnen 2 weken in behandeling genomen. Indien een klacht niet direct afdoende
behandeld kan worden, dan ontvangt u binnen deze periode van 2 weken informatie over de verwachte wijze en tijdsduur van afhandeling.
- U mag verwachten dat Kemeling & Dogs Training de voortgang van de afhandeling bewaakt; het is de taak van Kemeling & Dogs Training om dit u ook als zodanig te laten ervaren.
Uitgangspunten bij het afhandelen van uw klacht zijn:
-
snelle behandeling en herstel van fouten
-
duidelijke informatie over het betreffende onderwerp
-
respect, openheid en
hulpvaardigheid
Klachten zijn voor Kemeling & Dogs Training een waardevolle bron van informatie met betrekking tot:
-
de kwaliteit van het functioneren
-
het beeld dat de buitenwereld over het functioneren van Kemeling & Dogs Training heeft
Mondelinge klachten
-
Als u een mondelinge klacht indient, wordt deze klacht – indien mogelijk – direct mondeling met u afgehandeld door een
bevoegde vertegenwoordiger van het bedrijf. Is dit niet mogelijk, dan wordt u korte tijd later door ons teruggebeld, nadat – indien wenselijk – overleg is gevoerd.
- Uw klacht wordt altijd geregistreerd. U kunt in overleg met een bevoegde vertegenwoordiger van het bedrijf een schriftelijke bevestiging van een mondeling antwoord ontvangen.
Schriftelijke klachten
-
U krijgt binnen 14 dagen na ontvangst van uw schriftelijke klacht een brief of e-mail met een officiële
reactie. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn, dan ontvangt u binnen deze termijn van 2 weken een ontvangstbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. De klacht wordt
geregistreerd.